اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

شرط کاهش قیمت دلار چیست؟

شرط کاهش قیمت دلار چیست؟
قیمت دلار که در هفته جاری به نیمه کانال ۴۹ هزار تومان رسیده بود، دوباره روند کاهشی پیدا کرد و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد.
۱۸:۰۱ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

روند صعود بازار مجددا نزولی شد. رقابت میان کاهشی‌ها و افزایشی‌های بازار همچنان ادامه دارد.


تا قبل از این کاهشی‌ها در تلاش بودند که قیمت دلار را به زیر کانال ۵۰ هزار تومان برسانند و بازار مقاومت می‌کرد. اما حالا افزایشی‌ها در تلاشند که قیمت دلار را وارد کانال ۵۰ هزار تومان کنند اما این تلاش تاکنون ناکام مانده‌ است.

 

اما آنچه این هفته به کاهش قیمت دلار کمک کرد، توییتی از علی باقری کنی،‌معاون وزیر امور خارجه بود. او در این توییت از مذاکره با آلمان، فرانسه و انگلیس در امارات خبر داد و بالاخره مساله مذاکرات هسته‌ای را رسما تایید کرد. در این توئیت آمده بود: «در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم.»


این توییت اگرچه قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد اما معامله‌گران منتظر نتیجه نهایی هستند و معتقدند که چنین اخباری تاثیر کوتاه‌مدت بر بازار دارد و می‌تواند تنها برای یکی دو روز بازار را کاهشی نگه دارد.


بررسی روند بازار هم به وضوح نشان‌ داده که این بازار برای حفظ قیمت‌ها در کانال ۴۰ هزار تومان به اخبار مطمئن‌تری نیاز‌ دارد.


البته در چند هفته گذشته سیاستگذار به هر نحو بوده قیمت دلار را با اخبار مختلف سیاسی پایین نگه‌ داشته اما نگرانی اصلی از زمانی است که تزریق اخبار مثبت به بازار متوقف شود. آن زمان نگرانی از افزایش ناگهانی قیمت دلار شدت می‌گیرد.


برزو حق‌شناس، کارشناس بازار مالی هم به همین مساله اشاره کرده و می‌گوید: «فعلا شرایط عدم قطعیت در بازار حاکم است و نمی‌توان به هر خبری وزن داد. اگر وزن اخبار مثبت بالا برود امکان این وجود دارد که قیمت دلار در کوتاه مدت در کانال ۴۰ هزار تومان حفظ شود. در غیر این صورت برای هفته آینده شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود و محدوده‌های ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان را می‌توان برای اسکناس آمریکایی متصور بود.»


این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه هر گونه پایین آوردن قیمت دلار به زیر کانال ۵۰ هزار تومان موقتی است، گفت: «بنابر شرایط کلان اقتصادی قیمت دلار همچنان صعودی است و اگر وزن اخبار مثبت بالا روند شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود و الگوی هفته گذشته تکرار می‌شود.»

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین